Yaban mersini faydaları arasında ilk sırada; tüm sebzeler, meyveler ve bitkiler arasında “antioksidan kapasitesi en yüksek besin maddesi” olması geliyor.

Yaban mersininin bu özelliği sağlığa faydalarının temel nedeni çünkü antioksidanlar vücudumuzda bulunan serbest radikalleri dengeliyor. Serbest radikallerin dengelenmesi ve çoğalmalarının engellenmesi son derece önemli çünkü kontrol altına alınamayan, durmadan çoğalan ve hücre yapısını tahrip eden serbest radikaller vücutta “oksidatif strese” yol açıyor. Oksidatif stres ise kanser, kalp hastalıkları, diyabet ve diyabetin neden olduğu sağlık sorunları başta olmak üzere pek çok ciddi hastalığı tetikliyor.

İşte bu noktada antioksidanlar devreye giriyor ve serbest radikalleri etkisizleştirerek bu hastalıklara karşı koruma sağlıyor.

Yaban mersininin kalp sağlığını koruması üzerine yapılan araştırmaların sayısı oldukça fazla ve bu araştırmaların hemen hepsi “yaban mersini kalp sağlığını koruyor ve kalp hastalıklarının görülme riskini önemli oranda azaltıyor” diyor. Beynin sağlıklı çalışmasına verdiği destekle hafızayı güçlendiriyor, unutkanlığı en aza indiriyor. Besin lifi açısından zengin olmasından dolayı diyettekilerden de desteğini esirgemeyen yaban mersini, kendinizi daha uzun süre tok hissetmenizi sağlayarak zayıflamanızda önemli  bir rol oynayabiliyor.

Yaban mersini insülin direnci, tip 2 diyabet ve metabolik sendrom teşhisi konan kişilerde kan şekerinin düzenlenmesine yardımcı oluyor (18). Glisemik indeks değeri 40-53 arasında yer alan yaban mersininin 15 gramı 1 küçük elma veya büyük bir portakalla aynı miktarda şekere sahip.

Yani yaban mersini için “çok az şeker içeriyor” diyemeyiz. Ancak yendiğinde düşük glisemik indeks değerine sahip meyvelerle aynı etkiyi yaratıyor, insülin hassasiyetini artırıyor ve kan şekerinin aniden yükselmesini önlüyor (19). Bu nedenle özellikle tip 2 diyabet hastalarında kan şekerinin düzenlenmesi için önerilen gıdalar arasında yer alıyor.