Biotin, aminoasit ve yağların oluşumuna ve yapısına katılır. Biotin olmadığı zaman, insanın metabolizması ciddi şekilde bozulur. Biotin barsaklarda bakteriler tarafından üretilebildiğinden, yeterince incelenmemiştir. Vejateryan diyetle bakteriyal flora değişerek, biotin sentez ve emilimi artmaktadır.

Biotinden zengin besinler peynir, kırmızı et, soya fasulyesi, karnabahar, yumurta, mantar, kuruyemiş ve tam tahıllardır. Çiğ yumurta da bulunan avidin maddesi, biotine bağlanarak, emilimini önlemektedir.

Sağlıklı bir metabolizma için sürekli vücutta yenilenmesi gereken biotinin vücuda alımı da dengeli beslenmeyle mümkün olmaktadır. Vücutta biotinin yer aldığı organlar kas dokuları, beyin ve karaciğer dokularıdır. Miktar olarak çok yüksek miktarlarda bulunmamaktadırlar. Biotin, yani B7 vitamini, vücuttaki pek çok önemli işlev için vazgeçilmez bir parçadır. Verilebilecek en önemli örnekler bünyedeki amino asit metabolizmasının düzgünce çalışması için gerekli olduğu, hücre büyümesine katkı sağladığı için gerekli olduğu ve yağ asitlerinin üretiminde etkili rol oynadığı için gerekli olduğu söylenebilir.

Biotin eksikliğinde erişkinlerde, deride kuruma ve pullanma, bulantı, iştahsızlık ve yağ bezlerinde artış gözükür. Altı aydan küçüklerde ise seboroik dermatid, saç dökülmesi görülür.

Biotin vücudumuzdaki 4 enzim için mutlaka gerekli olan bir kofaktördür. Bu enzimlerden karboksilaz moleküldeki karboksil grubuna bir CO2 ekler. Bu enzim, şeker, yağ ve aminosit metabolizmasında görevlidir. Biotin ayrıca glukozun kullanılmasında, yağ asitlerinin oluşumunda ve yıkılmasında, amino asitlerin amino grubunun naklinde, hücre büyümesinde ve replikasyonda görevlidir.

B7 Vitamini (Biyotin)  en iyi doğal kaynaklarının başında, Badem, Soğan, Havuç, Fındık, Yer Fıstığı, Domates, Balık, Süt ve Süt Ürünleri, Brokoli, Avakado, Mısır, Pirinç, Mantar, Yumurta sarısı gelmektedir.

Kuru baklagiller ve et ürünleri olmak üzere, süt ve süt ürünlerinden kolaylıkla alınabilir.