B2 vitamini diğer adıyla riboflavin, suda eriyen bir vitamin olması dolayısıyla sebzeler pişirildiği zaman haşlanma suyu atılmamalıdır. Ayrıca, ışığa karşı duyarlı olduğundan, B2 içerikli yiyecekler uzun süre güneş ışığında kalmamalıdır.

Riboflavin vücutta; karbonhidrat, yağ ve protein metabolizması için yani besinlerin enerjiye dönüştürülmesinde önemli ve gereklidir.

Türkiye’de genellikle tahıl ağırlıklı beslenildiğinden B2 vitamini eksikliğine sıklıkla rastlanır ve eksikliğinde sindirim ve sinir sistemi bozuklukları, gözde kan damarlarında genişleme ve yanma, görme bozuklukları, deride yanma ve yara, ağız köşelerinde çatlama, dudak, burun ve göz kenarında yaralar, görmede sorunlar, ışığa karşı duyarlılık, yeme ve yutmada zorluk, baş ağrıları, mental depresyon ve unutkanlıkt gibi hastalıklar görülür. Ayrıca B2 vitamini eksikliği belirtileri, zaman zaman b1 vitamini eksikliği ile birlikte görülür.

Riboflavin yani B2 vitamini daha fazla; karaciğer, böbrek, et, yağsız süt , yoğurt ve süt mamüllerinde, tavuk, yumurta, yeşil yapraklı sebzeler (ıspanak, brokoli), kuru baklagiller ve en az da tahıllarda bulunur.

Günlük riboflavin ihtiyacı, metabolizma hızına bağlı olduğundan büyüme çağındaki çocuk ve gençlerin ihtiyacı daha fazladır. Vücutta fazla miktarda depo edilmediğinden günlük ihtiyaçtan fazla alınan miktarı idrarla atılır. Karaciğerde depolanan miktarı ise proteinin yeterli miktarda alınabilmesine bağlıdır. Protein yetersizliğinde, karaciğer riboflavini tutamaz ve atılır.