Tiamin diğer adıyla B1 Vitamini B kompleks suda çözünebilen  ailesinin sekiz üyesinden birisidir. B1 vitamini daha çok sinir sistemi sağlığı ve vücudun kardiyovasküler işleyişinin geliştirilmesine faydalarıyla ön plana çıkmaktadır.  Çeşitli bedensel işlevleri gerçekleştirmek için enerji üretmede kullanılan glikoz ve  karbonhidrat, dönüşümüne  yardımcı olur. B1 vitamini ayrıca yağ ve protein parçalanmasını da sağlar.

Sağlığa faydalarına ek olarak, sindirim sistemi duvarları boyunca kas dokusunu korumak ve sinir sistemi, cilt, saç, göz, ağız, ve karaciğer sağlığını desteklemektir. Aynı zamanda stres dayanacak şekilde vücudun yeteneğini geliştirir ve sık sık “anti-stres” vitamin olarak adlandırılır.

B1 vitamini suda çözür özelliğinden dolayı bünye tarafından depolanmaz, gerekli miktar tüketildikten sonra boşaltım sistemi tarafından dışarı atılır. 

Tiaminden zengin besinler; soya fasulyesi, ayçiçeği çekirdeği, yer fıstığıdır. Tam tahıllar ve kuruyemişler de iyi birer tiamin kaynağıdır. Tiamin alokole, sülfata ve kahve ve siyah çayda olan tanene çok duyarlıdır. Bu bileşikler, tiamini parçalayıp etkisiz hale getirir. Tiamin ayrıca çiğ balık ve kabuklu deniz ürünlerindeki bir faktöre de duyarlıdır.

Sağlık açısınan sayısız faydası olan B1 vitamini vücut tarafından depolanamadığı için, düzenli olarak doğal yollarla tiyamin içeren besinlerin tüketimiyle karşılanmalıdır. Tiamin, tam tahıllı gevrekler, çavdar, buğday tohumu fasulye yanında, kuşkonmaz, patates, mantar, marul marul, ıspanak, ton balığı, yeşil bezelye, ayçiçeği tohumu, domates, brüksel lahanası ve patlıcan da bol miktarda bulunur.