C vitamin kaynağı olarak bildiğimiz kuşburnu, acı kırmızı biber, kivi, çilek, portakal, limon, greyfurt, mango, domates oranla 100 gr daha yüksek C vitamin içeren açerola kirazı, bu içeriği ile birçok meyvenin önünde yer almaktadır. Barbados kirazı olarak da bilinen 100 gr açerola kirazı 1 kivinin 17 katı, 1 portakalın 32 kat,ı 1 domatesin ise 160 katı C vitamini içerir.

Günde 2 adet kivi tüketimi ile almamız gereken günlük C vitaminin tamamını karşıladığımızı göz önüne alırsak 15 adet açerola kirazı tüketerek de günlük C vitamini ihtiyacımızı karşılamış oluruz. Açerola kirazı havuç ile aynı miktarda A Vitamini içerir (4,300-12,500 IU/100 g). İçindeki diğer bileşikler; thiamine, riboflavin, niacin, kalsiyum, demir ve bioflavonoidlerdir. Bunun yanında fosfor, malik asit, pantotenik asit, potasyum, ve magnezyum da içermektedir.

Bu denli zengin bir C vitamini kaynağı olan acerola, bağışıklık sisteminin daha kuvvetli olmasına son derece yardımcıdır. Vücudumuz gerekli C vitaminini ve bioflavonoidleri depolayamadığından, acerola kirazı gibi meyveler, bu düzeylerin yenilenmesini sağlar ve hep birlikte kan dolaşımını canlandırarak vücudun hastalıklara karşı olan savaşına yardımcı olur.